Jump to content
  TPR Home | Parks | Twitter | Facebook | YouTube | Instagram 

Cedar Point (CP) Discussion Thread

P. 1989: Wicked Twister's permanent closure announced!

Recommended Posts

Cedar Point has a workforce problem. Thay basically have not been able to hire all the people they need. Part of this issue comes from the fact they usually hire around 1.5K people from other countries comint to work on a ''Work and Travel'' program now on hold because the US goverment has still to resume J1 visas. 1.5k employeer from around 7k it a lot of people, they must be struggling to fing employees. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/14/2021 at 9:35 AM, rachelmadcow said:

You guys aren't talking about the Gerstlauer that was announced that youtubers are thinking is going to Cedar Point and will likely go for the inversion record a-la Smiler and will be placed by the Marina I think they said? 

Nah there was a whole thread about it, no point in talking about it for this one bc well we dont know where its gunna go and yeah I've seen the YT coaster community going nuts about the (we dont know how yet) record breaking ride thats coming to CP....we of course dont know that and I uh..................lets just say dont put much stock in the YT coaster channel community lol  OR your post was top tier satire that I missed! 

 

Oh yeah I have no idea why anyone would do Cedar Point without FastLane unless you're local. When I was younger I 1: had less $ 2: had some weird ass moral objection against it. After caving the first time I can never go back. I'm with yall I can't fathom how people can deal with CP without it. It just makes the experience so much better. I do think back to how Id get 1 ride per coaster, how much of the day is just spent in line, and of course needing 2 days (sometimes + night) all the hotels etc  now, damn can get the whole park done in a day if I want, multiple rides on everything, cuts down on overall cost too. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JJLehto said:

 

 

Oh yeah I have no idea why anyone would do Cedar Point without FastLane unless you're local. When I was younger I 1: had less $ 2: had some weird ass moral objection against it. After caving the first time I can never go back. I'm with yall I can't fathom how people can deal with CP without it. It just makes the experience so much better. I do think back to how Id get 1 ride per coaster, how much of the day is just spent in line, and of course needing 2 days (sometimes + night) all the hotels etc  now, damn can get the whole park done in a day if I want, multiple rides on everything, cuts down on overall cost too. 

 

 

I remember the good old days of non-existent FLP! LOL  That was when the biggest coaster there was probably Corkscrew and then came Magnum in 89 and Mean Streak in 91. Demon Drop was quite a favorite, as well.   We waited nearly two hours for Mean Streak that summer.  It was actually pretty fun because people were blowing up beach balls and they were bouncing around the queue lines amongst us!  Good times!  

I haven't been to CP in a few years.   We went ONCE in 2019 in September and it was a nightmare of people (more than I ever had seen at one time).  In the past, it was "go in May and bag the rest of the summer" because of the crowds, but even in the summer, there just wasn't hoards of people everywhere.   We didn't ride any big rides in 2019 so I am out of the loop on all of this.   So....FLP are a MUST no matter WHEN you go?   Would you skip the weekends in May and go during the week in  June? Or is it all a walking hell of people?   Do the FLP lines get as long as regular lines?? What happens if that is the case?  You are just out the $100?  

It is kind of scary food is such a long wait.   I read that water in vending machines was non-existent...what happens if you have a medical episode such as with hypoglycemia and you can't wait an hour for food?   I don't have an issue carrying some bottles of water in a backpack at all., but is that even allowed? You would think they would allow it if they cannot fully accommodate the amount of people they let in?  

 

Link to comment
Share on other sites

I haven't been since before Covid, but back then they would allow you to bring in water and, if there is a medical need, small snacks like granola bars (not meals or like a whole backpack of bars, obviously, but a couple were no problem). 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sarakosta said:

Cedar Point has a workforce problem. Thay basically have not been able to hire all the people they need. Part of this issue comes from the fact they usually hire around 1.5K people from other countries comint to work on a ''Work and Travel'' program now on hold because the US goverment has still to resume J1 visas. 1.5k employeer from around 7k it a lot of people, they must be struggling to fing employees. 

That's insane!  Way back when, college kids swarmed for jobs there... if you didn't show interest in a job early on, you may not have gotten one.   It was a huge social and party event amongst them.  I was in a dorm with at least 15 others.   It was hell trying to find room for groceries with so many others jamming their stuff in. LOL  I lived on fast food most of the time, but I rode those damn roller coaster for FREE any time I was off!!!! :)

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ytterbiumanalyst said:

I haven't been since before Covid, but back then they would allow you to bring in water and, if there is a medical need, small snacks like granola bars (not meals or like a whole backpack of bars, obviously, but a couple were no problem). 

Good to know!  Thank you!! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Robb's "theme park idiot" speech is needed here. I have no idea why anyone would think going on opening day after the pandemic, or even opening day in general, would guarantee anything close to a positive experience.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ajfelice said:

^The crews may be there, but in this current situation they will always be there. All day, everyday, save for maybe one day off a week so CP isn't completely abusing anyone. A shift at CP also doesn't start just a moment before the park opens to a few minutes after closing time either. I'm sure the employees they do have working for them are being worked to the absolute maximum just to keep as many attractions open as possible. Open-close shifts are probably the norm for the summer when in the past they were only a thing in the bookends of the season when dealing with college schedules and international worker arrival/departure.

I worked with a manager at Dorney that used to be at Geauga Lake and help at CP during weekends. He worked maverick on their busiest operating day in their history. Park closed at 12. Had a 3 hr line. Then took another hour to transfer all the trains off the track. Didnt get out into after 4am. 

 

CP and many other CF parks rely heavily on international employees. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, prozach626 said:

Robb's "theme park idiot" speech is needed here. I have no idea why anyone would think going on opening day after the pandemic, or even opening day in general, would guarantee anything close to a positive experience.

I don't know that anyone was "expecting" anything.  I can only speak for myself as in the past, May was THE month to go.  That was when they were open 7 days a week from opening day.  What we are experiencing now is something we have NEVER seen in our lifetime.  I don't know if ANYONE really knows what to expect until it happens.  We have a shortage of employees, as well......in EVERY sector.  But, my own feelings are that I would like to know AHEAD of time what I could be facing.   There are external factors that impact this decision including medical issues.  I am not hosting a bitch fest, but a "need to know" to be as prepared as I can be.  I also think that these parks shouldn't be allowing a higher attendance if they cannot safely and adequately provide.  You know there are disgruntled people from the weekend calling and complaining.   LOL That is what people do.  Nobody wants to take those calls and nobody wants to make them.  I would rather pay for a full-price ticket and get the experience than pay half the ticket rate and get less than what I want. But, that's just me.  From my experience in 2019, it does appear parks are way busier than what they were numerous years ago.  I hadn't been to CP since 2002 prior to 2019.  I just like to know ahead of time what I am getting into so I can be prepared.  That is all. I can make a decision that fits our needs (family) when I know ahead of time. 

Link to comment
Share on other sites

They haven't been open "7 days a week from opening day" for like 15+ years.  Your ability to know that opening day is going to be a shitshow is based on your own research...if you were relying on your experiences from almost two decades ago, that's your own fault.  Had you done any research into what the park is like in the past 5 years, you would see that opening weekend is always horrible, and before Memorial Day is a crap shoot as to what will be closed.  Every.  Single.  Year.  Except 2020, cuz y'know.

Link to comment
Share on other sites

I won't lie, I never do parks opening day. Past experiences are largely negative. It's nothing to feel bad about, or defend, or anything...it just is what it is. I only am doing an opening on this current trip (Carowinds) bc I have to, given the schedule and mine its just when it had to happen but I'm pretty darn nervous. Now...CP? and after last year? Yeah....it seems like asking for a bad time. I wont make any judgements or use idiot, I dont get why sometimes people are so harsh in the coaster community but I do gotta agree with the general sentiment, I've always heard horror stories about CP opening day as I have with many parks and have dealt with it myself. There's covid, the shortages yall discussed, prob should be a little understanding of the situation and have expected it may be a rough time. Sorry it was not a great time but like...its CP, opening, after a year of pent up demand, well established shortages, etc. Gotta be mindful of the situation and that things are not yet "normal" or ideal.  

May IS a great time to go to CP, but usually I go later in the month. Crowds were still pretty tolerable, weather great, the park in its groove. Tip for the future perhaps :)

Carrie, oh same. I recall when skip the lines first became a thing and both my fam and friends (after all we were young and had no money!) were resentful and thought it was snooty and elitist and they were jerks, we often took pride in not doing it. But yeah no way around it, life is sooooooo much better with it. Esp when coming from far....it IS damn nice to not deal with those lines and it just makes the whole day better. I will say, I only ever go to CP early or late season...and honestly the crowds are usually not tooooo bad. Hell once the park was pretty quiet and basically ALL the crowd was at SV and Maverick. I will NOT go to CP during the summer. Period. But yeah the park is just so epic these days...I think FL is always a good call. Unless you are spending multiple days, and willing to do some one and dones. Me? Im here to maximize, FL is deff necessary for me.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Mike240SX said:

They haven't been open "7 days a week from opening day" for like 15+ years.  Your ability to know that opening day is going to be a shitshow is based on your own research...if you were relying on your experiences from almost two decades ago, that's your own fault.  Had you done any research into what the park is like in the past 5 years, you would see that opening weekend is always horrible, and before Memorial Day is a crap shoot as to what will be closed.  Every.  Single.  Year.  Except 2020, cuz y'know.

Um.  That is why I am here to get a feel of what to expect so we can be prepared?  Oh wait.  I already clarified that above.  LOL 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, JJLehto said:

I won't lie, I never do parks opening day. Past experiences are largely negative. It's nothing to feel bad about, or defend, or anything...it just is what it is. I only am doing an opening on this current trip (Carowinds) bc I have to, given the schedule and mine its just when it had to happen but I'm pretty darn nervous. Now...CP? and after last year? Yeah....it seems like asking for a bad time. I wont make any judgements or use idiot, I dont get why sometimes people are so harsh in the coaster community but I do gotta agree with the general sentiment, I've always heard horror stories about CP opening day as I have with many parks and have dealt with it myself. There's covid, the shortages yall discussed, prob should be a little understanding of the situation and have expected it may be a rough time. Sorry it was not a great time but like...its CP, opening, after a year of pent up demand, well established shortages, etc. Gotta be mindful of the situation and that things are not yet "normal" or ideal.  

May IS a great time to go to CP, but usually I go later in the month. Crowds were still pretty tolerable, weather great, the park in its groove. Tip for the future perhaps :)

Carrie, oh same. I recall when skip the lines first became a thing and both my fam and friends (after all we were young and had no money!) were resentful and thought it was snooty and elitist and they were jerks, we often took pride in not doing it. But yeah no way around it, life is sooooooo much better with it. Esp when coming from far....it IS damn nice to not deal with those lines and it just makes the whole day better. I will say, I only ever go to CP early or late season...and honestly the crowds are usually not tooooo bad. Hell once the park was pretty quiet and basically ALL the crowd was at SV and Maverick. I will NOT go to CP during the summer. Period. But yeah the park is just so epic these days...I think FL is always a good call. Unless you are spending multiple days, and willing to do some one and dones. Me? Im here to maximize, FL is deff necessary for me.

I LOVED Busch Gardens!  We went last month and  it was, pretty much, dead. Cobra's Curse was just FUN.  We laughed all the way! Hard to beat Cheetah Hunt, though.  Sheikra came close!   
 

So, in your opinion, FLP would make a world of difference right now?  I read somewhere the FLP line was just as long as the regular line, but I don't know if that happens?  Or...bag it until fall? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Carrie said:

Um.  That is why I am here to get a feel of what to expect so we can be prepared?  Oh wait.  I already clarified that above.  LOL 

Apologies.  I had misread your posts, I hadn't realized that you haven't been to the park yet this year.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Mike240SX said:

Apologies.  I had misread your posts, I hadn't realized that you haven't been to the park yet this year.

Nor in the last 20 years.  Marriage and children hinder life! 🤣

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2021 at 7:23 AM, coasterbill said:

So how early have they been cutting ride lines? It seems like they’ve been posting a wait time until park close for everything in the app even after they close the rides to get people to walk over there and give them one final kick in the balls on the way out. 🤣

I love that actual news stations are dragging them for their horrible opening weekend. I don’t really feel bad for anyone who went in with unreasonable expectations as this happens every single year, but I enjoy watching them get called out for it.

So to answer your question, they closed SV about 2 hours before closing on Saturday. They closed Maverick around 1 hour and I believe the same went for MF.

Now, for those wondering, did these lines finish out before the park closed? Yes, they did and yes they did open them back up since they extremely over estimated the wait times to push guests to the front of the park. When they opened back up for Maverick they did not reopen FL (many people with it just jumped over to it anyways and they let them on). SV is easier to open FL so it did open back with the line. This resulted in essentially no waits for both so if you were patient and risked it, you did get to ride. They would close the lines back off about 15 minutes before so they would have a strict 8pm closing on both rides. 

It was a rocky start and as usual rides weren't open, some were broken and they had typical opening day issues. The biggest frustrations I saw from employees and park goers were these new ride line closures and guests becoming extremely upset especially with FL. The persistent ones got to ride though and if you were reasonable the employees gave a "non answer" of sorts if it would open and appreciated reasonable guests just looking to get a few last rides in. Hopefully the park changes this policy since this was definitely the straw that broke the camels back for many people. Customer Service lines were insane with FL Saturday, haha.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, BRTeller said:

So to answer your question, they closed SV about 2 hours before closing on Saturday. They closed Maverick around 1 hour and I believe the same went for MF.

Now, for those wondering, did these lines finish out before the park closed? Yes, they did and yes they did open them back up since they extremely over estimated the wait times to push guests to the front of the park. When they opened back up for Maverick they did not reopen FL (many people with it just jumped over to it anyways and they let them on). SV is easier to open FL so it did open back with the line. This resulted in essentially no waits for both so if you were patient and risked it, you did get to ride. They would close the lines back off about 15 minutes before so they would have a strict 8pm closing on both rides. 

It was a rocky start and as usual rides weren't open, some were broken and they had typical opening day issues. The biggest frustrations I saw from employees and park goers were these new ride line closures and guests becoming extremely upset especially with FL. The persistent ones got to ride though and if you were reasonable the employees gave a "non answer" of sorts if it would open and appreciated reasonable guests just looking to get a few last rides in. Hopefully the park changes this policy since this was definitely the straw that broke the camels back for many people. Customer Service lines were insane with FL Saturday, haha.

So, would you go again under the same circumstances?   I am new to FL and not familiar entirely with how it works.   Do the lines for FL get to be as long as the regular lines?  And, if they do, is this typical?  I just really want to be armed with info before we go. 
 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

I had a great time. A shitshow for sure, but I avoided the shit the best I could. To everyone that says opening day is always like this, yes, there have always been constant breakdowns, not every ride open, etc. But the two outliers were the food/drink/festival lines, and the FL+ line lengths. Other than that, yeah, to be expected. Now we know for next year to put budget money in the gift shop drink bucket and not preorder festival tickets, but I am happy that we can use them later in the season where previously you HAD to use them all the same day.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, anonymouscactus said:

I had a great time. A shitshow for sure, but I avoided the shit the best I could. To everyone that says opening day is always like this, yes, there have always been constant breakdowns, not every ride open, etc. But the two outliers were the food/drink/festival lines, and the FL+ line lengths. Other than that, yeah, to be expected. Now we know for next year to put budget money in the gift shop drink bucket and not preorder festival tickets, but I am happy that we can use them later in the season where previously you HAD to use them all the same day.

FL+ lines were long, as well?  Is that typical?  

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Carrie said:

FL+ lines were long, as well?  Is that typical?  

I wasn't there last weekend but have read that FL+ lines were much longer than usual, reaching up to 90 minutes for Steel Vengeance and Maverick. Still shorter than the regular lines, which were 2-3 hours from what I've seen. So still worth the money, IMO. On a regular day, Steel Vengeance and Maverick can sometimes get longer FL+ lines (30-45 minutes) but I've never seen or heard from a reputable source of a time when the FL+ line was as long as the regular line.

Other rides generally have shorter FL+ lines than Steel Vengeance and Maverick, but keep in mind that Millennium Force and Top Thrill Dragster merge at the bottom of their ramps so there's still a short wait no matter what. Valravn puts you right in the station and I've never personally seen that line get longer than halfway down the stairs, but I guess it was quite long on Saturday. Gatekeeper and Magnum merge at the bottom of the stairs but they hold enough people back that it goes quickly. I can't remember the rest off the top of my head but I wouldn't go to Cedar Point without FL+ unless it's one of those extremely lucky days you sometimes get in May or late August, but you can't predict those.

Link to comment
Share on other sites

 

20 minutes ago, Carrie said:

FL+ lines were long, as well?  Is that typical?  

FL wait times for the major coasters (SV, Maverick, Valravn, Raptor, Millie) will often get to approximately 1/4 of the standby wait times.  For example, if SV is posting a 3 hour standby wait, the FL wait will be approximately 45 minutes.

Yes, this is typical, even before COVID during normal operating season.  Yes, FL+ is always worth it at this park, unless it's a Wednesday and looks like its about to downpour and the moon is in the third phase after Venus.  Not sure how many more times we need to say it LOL.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mike240SX said:

 

FL wait times for the major coasters (SV, Maverick, Valravn, Raptor, Millie) will often get to approximately 1/4 of the standby wait times.  For example, if SV is posting a 3 hour standby wait, the FL wait will be approximately 45 minutes.

Yes, this is typical, even before COVID during normal operating season.  Yes, FL+ is always worth it at this park, unless it's a Wednesday and looks like its about to downpour and the moon is in the third phase after Venus.  Not sure how many more times we need to say it LOL.

I just want to be armed as the FL is new to me.   I guess it's expected since CP has a ginormous amount of coasters.  So, this can be the case all summer and not just an opening weekend thing?  We are just debating if June would be better, but if this is not uncommon, then it wouldn't matter when we went.   

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Mike240SX said:

They haven't been open "7 days a week from opening day" for like 15+ years.  Your ability to know that opening day is going to be a shitshow is based on your own research...if you were relying on your experiences from almost two decades ago, that's your own fault.  Had you done any research into what the park is like in the past 5 years, you would see that opening weekend is always horrible, and before Memorial Day is a crap shoot as to what will be closed.  Every.  Single.  Year.  Except 2020, cuz y'know.

That is not true.  As recently as 2019 they were open daily from opening day onward.  Aside from opening day, May used to be the best time to go, hands down.  There were years where I was eerily the only one walking down the midways in 50-degree weather, but all the rides were still operating (weather permitting).  They were even so desperate to attract people during these times, that the Breakers + ticket packages they used to offer in the late 00s and early 10s were practically a steal.  They eventually ended up making those early season weeks into math and science weeks to fill the park with more people.

CP Schedule 2019.PNG

Link to comment
Share on other sites

We always hit the first week of 10am-10pm operations, armed with FL+. But, so much for that this year. We never had to wait more than 15 minutes for anything. Really slow days would mean walk-on rides.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use https://themeparkreview.com/forum/topic/116-terms-of-service-please-read/